God jul!

God jul!

Käre tid! Vilken julafton...

Började i vanlig ordning med tårta hemma hos min kusin, som fyller år på julafton.
Därefter hem och hämta julklappar och raka vägen till faster, där var det kusiner, kusinbarn och farmor såklart.
Det käkades så det stod härliga till och sen var det Kalle Anka, följt av paketspelande. Hade inte turen på min sida, om vi säger så. Hade max två paket, och i princip hela tiden hade jag inga paket alls! Men roligt var det. Årets grej som det var mest riv efter var helt klart likörglas med en tillhörande trisslott.
Efter paketspelet kom tomten (min kära storebror fick den äran, jag blev erbjuden men tackade nej, tyckte det skulle va en tomte-kille nu när Klara var med) och det var papper och kartonger överallt....

Hem igen, och bort till morbror.. Där låg en kusin (födelsedagsbarnet) och sov i soffan, och resterande satt och kollade på nån film där folk gör bort sig. Vi satte oss och rätt var det var kom tomten igen. Den här gången en lite mer erfaren... Och med dubbla glasögon! (För några år sen var min moster tomte och hon kunde inte hålla sig och skrattade oavbrutet och började prata skånska och alla möjliga dialekter.) Och här blev det om möjligt ännu mer papper och kartonger och papper och grejer.

Jag fick det på bilden här över. Har jag varit så snäll? Filippa K-muggar får jag varje år, det blev jag jätteglad över, och parfymen DKNY Red delicious, som jag fick av storebror, jag har den gröna och den gillar jag asmycket, och den röda kommer bli jättebra! En massa tallrikar, Swedish Grace som jag samlar på. En mjölkkanna, trisslott, pengar, duntäcke, röda skinnhandskar, underställ, resväska, en ring, jättefin ljuslykta, marsipanfigur som satt i en äggkopp och Moneybrothers "Pengabrorsan". Är så nöjd, så nöjd! Hoppas ni är lika nöjda också!

Ikväll blir det utgång, jag har stått och gjort sockerlag och jag ska dricka "Ruby pinepepper", ser fram emot det. Och champagne blir det!

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback